İlgili Yönetmelik ve Yönergeler
"31 Ağustos 2021 Tarihli Yıldız Teknik Üniversitesi Lisansüstü Senato Esasları"na ulaşmak için tıklayınız.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetmeliği (2016) için tıklayınız.
YÖK Lisansüstü Yönetmeliği (2016) için tıklayınız.
Sıkça Sorulan Sorular
Genel Sorular
1- YTÜ kampüsleri nerelerde yer almakta? Bölümümüz hangi kampüste?
Yıldız Teknik Üniversitesi'nin üç kampüsü bulunmaktadır. Yıldız (Beşiktaş), Davutpaşa (Esenler) ve Maslak.
Bölümümüz Davutpaşa Kampüsü'nde Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunmaktadır.
2- Öğretim dili nedir?
Bölümümüzeki tüm programlarda öğretim dili Türkçe'dir.
3- Eğitim programında yaz okulu (yaz dönemi) uygulanmakta mı?
Üniversitemizde lisans düzeyinde öğrencilere yönelik yaz okulu uygulanmaktadır. Yaz okuluna dair detaylı bilgiye Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden (http://www.ogi.yildiz.edu.tr/) ulaşmak mümkündür.
4- YTÜ'de öğrencilere yönelik barınma imkanı var mıdır?
Davutpaşa Kampüsü'nde 536 kız ve 536 erkek öğrenci, Maslak Kampüsü'nde ise 272 kız ve 272 erkek öğrenci kalacak şekilde yurtlarımız düzenlenmiştir.
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerine il dışından geldiklerinde rahat, huzurlu, güvenilir ortamlarda barınma imkanı sağlanmaktadır. Davutpaşa Kampüsünde 96 kişilik Çağdaş Yaşam Sennur Selçuk Öztap Kız Yurdu, 14 kişilik İstanbul Kız Liseliler Yurdu ve 21 kişilik Şehide Türkan Türkmen Tekin Kız öğrenci yurdu toplam 131 kişilik yurtlarımız bulunmaktadır. Ayrıca Davutpaşa Kampüsünde Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) bağlı Fatih Sultan Mehmet öğrenci yurdu da yer almaktadır. Daha fazla kız öğrencimize barınma imkânı sağlamak amacıyla üniversitemiz ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında iş birliği protokolü imzalanmıştır. Bu kapsamda Davutpaşa Kampüsümüzün Lojmanlar ve Yurtlar Bölgesinde 13.500 m2’lik arazi üzerinde, üç yurt bloğu (35.133 m2) ve bir sosyal tesis bloğundan (6.474 m2) oluşan toplam 41.882 m2’lik kapalı alanı olan kız öğrenci yurdunun inşası tamamlanmak üzeredir. Yeni kız öğrenci yurdu, 1782 öğrencinin barınacağı 447 yurt odası, konferans salonu, çalışma odaları ve sosyal alanlardan oluşmaktadır.
5- YTÜ'de “Programlar Arasında Geçiş” "Çift Anadal" yapılabilir mi?
Üniversitemizde önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş ve çift anadal imkanı bulunmaktadır. Detaylı bilgiye Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinde yer alan “Yönetmelik ve Yönergeler” kısmında yer alan “YTÜ Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş ve Çift Anadal Yönergesi (YÖ-005)” başlıklı linke tıklayarak ulaşmak mümkündür.
6- Sağlık, revir, doktor konularında kampüsler donanımlı mı?
Yıldız Teknik Üniversitesi Beşiktaş ve Davutpaşa Kampüslerinde bulunan Mediko-Sosyal Sağlık Birimlerinde, öğrenci, akademik-idari personel ve bunların bakmakla yükümlü bulundukları aile bireyleri ile Üniversitemizden emekli personelimize sağlık hizmeti verilmektedir. Mediko-Sosyal Sağlık Merkezi, Sağlık-Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na bağlı bir birim olarak görev yapmaktadır. Mediko-Sosyal biriminde diş, Psikolojik destek, acil, radyoloji ve laboratuvar üniteleri yer almaktadır.
7- Spor olanakları nasıldır?
Bölümümüzün bulunduğu Davutpaşa Kampüsü'nde spor tesisleri yer almaktadır. Bu kapsamda yarı olimpik kapalı yüzme havuzu, Fitness salonu, Tenis kortu ve futbol sahaları yer almaktadır. kapalı yüzme havuzunda yüzme bilmeyenler için yüzme kursları, çocuklar için yaz spor okulları, okul takımlarımız için yarışmalara hazırlık çalışmaları, beden eğitimi bölümü tarafından verilen yüzme teknikleri dersleri verilmektedir. Kullanım koşulları ve detaylı bilgiye Sosyal Tesisler Şube Müdürlüğü internet sitesinden (http://www.spor.yildiz.edu.tr/) ulaşabilirsiniz.
8- Lisans ve Lisansüstü eğitim sürecinde Erasmus + Öğrenci hareketliliğine katılmam mümkün müdür?
Lisans ve lisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerimiz Erasmus + öğrenci hareketliliğine katılma imkanına sahiptir. Anlaşmalı olduğumuz üniversite listesine ve katılım koşullarına Erasmus + program birimi web sitesi üzerinden (http://www.erasmus.yildiz.edu.tr/) ve Eğitim Bilimleri Erasmus Bölüm Koordinatörü ile iletişime geçerek temin edebilirsiniz.
Lisansüstü Eğitime Yönelik Sorular
9- Lisansüstü (Tezli/Tezsiz YL ve Doktora) eğitim başvurularını nereye ve nasıl yapmam gerekir?
Lisansüstü eğitim yapmak isteyen adaylar başvurularını sosyal bilimler enstitüsü üzerinden yapması gerekmektedir. Başvuru tarihleri, süreç ve koşullara dair detaylı bilgiye sbe.yildiz.edu.tr adresinde ulaşılabilir.
10- Lisansüstü eğitimim sürecinde ihtiyaç duyduğum bilgiye nasıl ulaşırım?
Lisansüstü eğitim sürecinde derse dair bilgi ve belgelere ilgili öğretim üyesinden temin etmek mümkündür. Ancak mezuniyet şartları, askerlik, ders kayıtları, öğrenci belgesi, öğrenci kimlik kartı, formlar ve ders saydırma gibi konularda Sosyal Bilimler Enstitüsü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
11- Lisansüstü eğitimim sürecinde ihtiyaç duyduğum formlara nasıl ulaşırım?
Bu konuda başvurulması gereken temel bilgi kaynağı Sosyal Bilimler Enstitüsü web sitesidir (http://www.sbe.yildiz.edu.tr/). Buradan elde edilemeyen formlara Kalite Koordinatörlüğü web sitesinden (http://www.kalite.yildiz.edu.tr/) “Kalite Dokümanları” sekmesi altında yer alan “Formlar” butonuna tıklayarak ulaşabilirsiniz.
12- Lisansüstü eğitimim sürecinde bilimsel araştırma yürütmek amacıyla ihtiyaç duyduğum Akademik Etik Kurul Belgesini nasıl temin ederim?
Araştırmaları için “Akademik Etik Kurulu Raporu” almaları gereken öğrencilerimiz başvurularını www.etik.yildiz.edu.tr adresinden çevrimiçi olarak yapabilirler.
13- Tezsiz Yüksek Lisans Programlarından Tezli Yüksek Lisans programına geçiş yapmak mümkün müdür?
Tezsiz yüksek lisans programına devam edenler, aynı adlı programın mevcut olması durumunda, başvurulacak dönemin tezli yüksek lisans veya bütünleşik doktora programı için belirlenmiş olan asgari şartları yerine getirmek kaydıyla, ilgili programa geçiş talebinde bulunabilirler. İlgili programlara yapılacak geçişler, anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve EYK kararı ile belirlenen kontenjan sayısı ile sınırlıdır. Başvurular anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığı ile Enstitüye iletilir ve ilgili EYK tarafından karar verilir. Detaylı bilgi içi “Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esaslarını” (http://www.fbe.yildiz.edu.tr/media/files/Yonetmelik/YTU%20Lisansustu%20Egitim%20ve%20Ogretim%20Yonetmeligi%20Senato%20Esaslari-31_08_2021-Guncelleme-21_09_2021.pdf) inceleyiniz.
14- Lisansüstü eğitim son başvuru tarihini kaçırdım ama çok istekliyim başvuru yapabilir miyim?
Hayır.
15- Lisans mezuniyeti ve çalışma koşulunu sağlamıyorum ama rehber öğretmen görevlerini yapıyorum, PDR tezsiz yüksek lisansa başvurabilir miyim?
Hayır.
16- Tezsiz yüksek lisans formasyon yerine geçiyor mu?
Tezsiz yüksek lisans formasyon yerine geçmemektedir.
17- Lisansüstü derslerimi neye göre seçmeliyim?
Eğitim Bilimleri Bölümü Web sayfasında yayınlanan ders programına göre seçmelisiniz.
18- Öğrenci şifrem e posta olarak gönderilmedi, ne yapmalıyım?
YTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığına e-posta atabilirsiniz.
19- Ders ekleme, silme, kayıt dondurma vb. işlemler için ne yapmalıyım, kime başvurmalıyım?
Lisans/lisansüstü öğrenci yönetmeliğini inceleyiniz. Gerekli işlemler için Eğitim Bilimleri Bölüm Sekreterliği ile iletişime geçiniz.
20- PDR tezli/tezsiz yüksek lisans öğrencisiyim. Programda yer alan derslerin hepsini almalı mıyım?
Derslerin iki dönemde tamamlanması için programda yer alan bütün derslerin alınması gerekmektedir. Alınmadığı takdirde kalan dersler üçüncü dönemde bitirilir.
21- Kontenjan ve başvuru koşullarıyla alakalı lisansüstü (Tezli Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora) başvuru duyurusuna nasıl erişilir?
YTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü web sitesinin duyurular sekmesinden erişilebilir.
Erişim linki: http://www.sbe.yildiz.edu.tr/duyurular
22- Ders saydırmak için gereken koşullar nelerdir?
MADDE 19- (1) Yatay geçişle veya diğer yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir.
(2) Enstitü programlarından herhangi bir nedenle ilişiği kesilen öğrencilerin aynı programa kayıt hakkı kazanmaları durumunda, Madde 17’de yer alan ders yükü tamamlama kurallarına uygun olacak şekilde aldığı dersler öğrencinin ders yüküne sayılabilir.
(3) Üniversitemiz tezsiz yüksek lisans programlarından mezun olarak aynı isimli tezli yüksek lisans veya bütünleşik doktora programına kayıt olan öğrenciler, Madde 17’ de yer alan ders yükü tamamlama kurallarına uygun olacak şekilde tezsiz yüksek lisans eğitim sırasında almış olduğu dersler öğrencinin ders yüküne sayılabilir.
(4) Öğrencinin özel öğrenci statüsünde önceden almış ve başarmış olduğu derslerden en fazla 3 (üç) ders, öğrencinin ders yüküne saydırılabilir.
(5) Öğrencinin lisansüstü seviyede almış ve başarmış olduğu Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi, yukarıda belirtilen ders saydırma işlemlerine ek olarak yapılır.
(6) Ders saydırma işlemi yaptırmak isteyen öğrenci, Üniversite’de bir programa kayıt yaptırdığı tarihten itibaren 6 (altı) ay içerisinde (bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç), saydırmak istediği ders/derslerin ders müfredatı ile anabilim/anasanat dalı başkanlığına bir dilekçe ile başvurur. Ders saydırma işlemi anabilim/anasanat dalı başkanlığı önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile sonuçlandırılır.
(7) Not dönüşüm işlemlerinde Senato tarafından belirlenen not dönüşüm tablosu kullanılır.
23- Lisansüstünde işlevlerine göre kullanılması gereken form numaraları nelerdir?
YTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü web sitesinde formlar sekmesinden ilgili duyuruya ulaşabilirsiniz.
Erişim linki: http://www.sbe.yildiz.edu.tr/sayfa/10/Formlar/179
24- Lisansüstü derslerde başarılı sayılmak için harf başarı notu ne olmalıdır?
Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; yüksek lisans programlarında en az CB (2.50), doktora programlarında ise en az BB (3.00) olması gerekir.